۱۴۰۲ مهر ۵, چهارشنبه

ریسمان پوسیده دین و مذهب را از گردن خود باز کنید

 نویسنده مهران آهنگر
در تاریخ جهان هیچ پدیده‌ای بیش از مذهب زمینه ساز اندوه بیزاری، بی‌عدالتی، جنگ و جنایت نبوده است. مذهب اجازه می‌دهد که انسان دست به کشتار بزند دروغ بگوید و دزدی کند و او را از تمام این کارهای غیرانسانی و بازخواست‌ها در امان نگه می‌دارد، مذهب سبب میشود تا انسان‌ها قوانین اجتماعی و اخلاقی را به نام خدا زیر پا بگذارند، مذهب اندیشه را پوک و احساس بشری را ضعیف میکند، مذهب وانمود میکند که خواست خدا بود را جواب منطقی به حساب آورد و پرسش‌های چرا؟! چگونه؟! و کجا و کی؟! را بی‌پاسخ نگذارد و بجایش با نیایش به کسی که وجود خارجی ندارد به اندیشه یک مُهر به تو مربوط «نیست» و «خفه شو» میزند. 

مذهب دکان پر سودی است که بدون سرمایه‌گذاری و با گرفتن دستکم یک‌دهم از درآمد انسان‌ها و نپرداختن مالیات به دولت ثروتمندتر و نیرومندتر شود. مذهب مانند یک بیماری واگیر و مسری در اجتماع شیوع پیدا می‌کند. هر چه که فکر کنید مذهب هست؛ جز داشتن سازش و تحمل دیگران و دیگراندیشان مذهب سزاوار هیچ احترامی نیست و خدانشناسان غرب به ویژه آمریکا از ابراز این واقعیتها ابایی ندارند و مذهب را مقوله ای مسخره و بی اعتبار میدانند.

ما رفتار غیراخلاقی دروغگویان حرفه‌ای که ادعا میکنند با خدا سخن میگویند تا طرفداران خود را وادارند تا پولشان را در ازای زندگی جاویدی که هیچ تضمینی به آن نیست و همینطور از مسئولیت اجتماعی سیاستمدارانی که از شغل دولتی خود استفاده میکنند تا نظر مذهبی‌شان را تأمین کنند احترام نمی‌گذرایم.

پرخاش من به باورت به پیامبرت، به خدایت، نه به این خاطر است که از تو نفرت دارم نمیخواهم قربانی تو باشم در ضمن تو را از قربانی شدن نجات دهم.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

فرم تماس

نام

ایمیل *

پیام *