۱۳۹۷ شهریور ۱, پنجشنبه

درباره من، بیوگرافی

 

بنده مهران آهنگر بیخدا متولد سال ۱۹۸۶ هستم، در شهر اصفهان به دنیا آمده ام، علاوه بر تحصیل به دو کار پاره وقت نیز میپردازم، فردی بسیار سخت کوش و پرکار هستم. همینقدر اطلاعات شخصی در مورد من بسنده است و من به پرسشی در این زمینه پاسخگو نخواهم بود.
خود را پیرو خردگرایی، بیخدایی، دموکراسی، سکولاریسم، انسانگرایی، فمینیسم، سرمایه داری، لیبرالیسم، ناسیونالیسم، جمهوریت و هوادار جدی اطلاعیه جهانشمول حقوق بشر میدانم. برای اینکه هرکسی ممکن است از این واژه ها تصور خود را داشته باشد من تعریف کوتاهی از آنها در زیر خواهم آورد تا منظور من روشن شود و برداشت غلطی انجام نگیرد:
بیخدایی:موضع فلسفی سلبی پیرامون مسئله وجود خدا که به نفی تمامی باورهای خدامحور ادیان خدامحور می انجامد.
دموکراسی:حق حاکمیت تنها برای منتخبین شهروندان در انتخابات آزاد است نه هیچ شخص، گروه، صنف، نژاد و
سکولاریسم:جدایی کامل حکومت و تمام امور حکومتی نیروهای سه گانه از دین و عدم دخالت حکومت در امور دینی و سلب اعتبار کامل حقوقی و قضایی از تمامی قوانین دینی
انسانگرایی:ارزش و احترام و قائل شدن کرامت ویژه برای ذات انسانی بویژه در تصمیمات اخلاقی
فمینیسم:برابری خواهی حقوقی و حیثیتی برای زنان، زدودن تبعیضات جنسی و تعصبات قومی دینی محدود کننده زنان
سرمایه داری:تجارت آزاد، دخالت کم حکومت در زمینه های اقتصادی، مالکیت ابزار تولید، احترام به آدمهای موفق بجای گداپروری و مالیاتهای پایین برای همه مردم، البته با حفظ حقوق کارمندان، بیمه های اجتماعی و بیکاری، وجود حداقل حقوق، تامین اجتماعی و غیره.
لیبرالیسم:تاکید و اهمیت بر روی آزادی های فردی، اجتماعی، و سیاسی بصورت حداکثری ناسیونالیسم: پذیرش وجود کشور، مرز های جغرافیایی و مسئله «منافع ملی» و لزوم تلاش حکومت برای کسب آن، همچنین تلاش برای بهبود وضعیت کشور و باور به اینکه روزهای بهتر برای میهن در آینده خواهند بود.
جمهوریت:عدم وجود منصب مادام العمر و وراثتی در تمام ساختار حکومتی کشور دفاع جدی از اطلاعیه جهانشمول حقوق بشر: تاکید روی جهانشمول بودن مفاد اطلاعیه جهانشمول حقوق بشر و غیر قانونی بودن هر قانون محلی که در تناقض با این مفاد باشد و لزوم عکس العمل جدی، شدید و حتی قهر آمیز در مقابل تضییع حقوق بشر در هر نقطه از کائنات.

از نگر سیاسی من منتقد اسلامگرایی، کمونیسم، ناسیونالیسم افراطی، و پادشاهی هستم. من از نگر سیاست های خارجی، دیدگاهی نزدیک به نئوکانهای امریکایی دارم، کاملاً موافق حمله امریکا به افغانستان، عراق و ایران بوده و هستم و تنها راه از بین رفتن حکومت جمهوری اسلامی را فشارهای بین المللی و دخالت اقتصادی و در نهایت نظامی غرب به رهبری امریکا میدانم. از نگر من انقلاب‌های کارگری، اعتصابات، مبارزات مدنی مسالمت آمیز، قیام مسلحانه مردمی و شیوه های دیگر هیچ یک به دلایل شرایط ویژه ایران کارساز نیستند و کسانی که امید به چنین روش هایی دارند در توهم، تخیل، ساده اندیشی و آرمانگرای افراطی به سر میبرند. افزون بر این انقلابهایی که قرار باشد کمونیست ها یا سلطنت طلبها را بر روی کار بیاورند به فرض ممکن بودن بهتر است انجام نشوند و وضعیت فعلی حفظ شود، دیکتاتوری پیری که دوره اثباتی خود را گذرانده کم خطر تر از دیکتاتوری هایی است که هنوز فرصت زیادی برای جنایت پیدا نکرده اند.

البته من فعالیت سیاسی ندارم و معتقدم در دراز مدت برای بوجود آمدن و پاسداری از مردمسالاری که به سعادت و بهروزی مردم ایران می‌انجامد در ایران نیاز به تقویت جدی سکولاریسم، فمینیسم و اومانیسم هست و به همین دلیل من ترجیح می‌دهم برای تقویت این بنیان‌های فرهنگی کوشش کنم تا اینکه فعالیت سیاسی داشته باشم. از این گذشته بیشتر فعالیت های سیاسی امروزه ایرانیان به روضه خوانی و عربده کشی محدود است که من استعداد زیادی در آنها ندارم.

من دشمن اسلام هستم! از نگر من اسلام یکی از بنیادی‌ترین مشکلات فرهنگی و سیاسی جامعه ما است و من در راه ستیز با اسلام بسیار کوشا هستم، بزرگ‌ترین (یا دستکم یکی از بزرگ‌ترین) تارنماهای ضد اسلام فارسی زبان را من در اینترنت راه اندازی کرده‌ام و بیش از 50 نوشته کوتاه و بلند در مورد اسلام دارم. از موارد زیر میتوانم بعنوان بنیادی ترین دلایل خود برای اسلام ستیزی نام ببرم:

· ۱ نادرست بودن اسلام، بی پایه و اساس بودن تمام اصول پنجگانه دین
· ۲ دگر اندیش ستیز و فاشیست بودن اسلام و خشونت و بربریت نهفته در آن
· ۳ زن ستیز و کودک آزار بودن اسلام
· ۴ تناقض اسلامگرایی با لیبرال دموکراسی
· ۵ تناقض اسلام با حقوق بشر

من مخالف باقی ادیان و بسیاری از تفکرات سیاسی نیز هستم ولی فقط فرصت و امکانات برای ستیز با اسلام دارم. ستیز من با اسلام یک ستیز فکری و فرهنگی است من بطور کامل به حق مسلمان بودن معتقد هستم و مایل نیستم هیچ ابزار حکومتی و سیاسی در اختیار اسلام ستیزی قرار گیرد. حکومت از نگر من یک نهاد موقت منتخب است که بر اساس یک قرارداد اجتماعی کاری را انجام میدهد و در ازای آن حقوقی دریافت میکند دولت از نگر من به هیچ عنوان حق دخالت در مسائل دینی و یا ضد دینی را ندارد.

موضوعات مورد علاقه من: منطق، فلسفه، جامعه شناسی، سیاست، و کامپیوتر.

تفریحات من: ستیز با ستم، بحث و مناظره، مطالعه و تحقیق، ورزش، موسیقی و سینما است.

ورزش های مورد علاقه من: شنا، کوه نوردی، فوتبال، شطرنگ.

من از سبک موسیقی سنتی ایرانی، راک و پاپ بیشتر لذت میبرم ولی به هر موسیقی گوش میکنم. من موسیقی را با لپ تاپ و هدفون گوش میکنم.
من به زبانهای فارسی و عربی در حد آکادمیک سخن گفته و مینویسم، بعد از آنها با دری و فرانسوی نیز آشنایی دارم و در حال تکامل مهارت های زبانی خود هستم.
من به مشروبات الکلی علاقه دارم، مشروبات مورد علاقه من ویسکی، شراب قرمز، آبجو هستند، با مشروب سیگار هم میکشم، زیاد اهل دیسکو و کلاب رفتن نیستم.
از غذاهای ایرانی خوشم میاد، زیاد رابطه خوبی با سبزیجات و اینها ندارم، بهترین غذای جهان = چلوکباب کوبیده!

من از آدمهای سخت کوش، اهل استدلال و استناد و تجزیه و تحلیل، مودب، حق طلب، آزاده، اهل تفکر، پخته، حرفه ای، باهوش، راستگو، پولدار، شیک، زیبا و باکلاس خوشم می آید و با آدمهای الاف، بیکار، لاشی، سطحی، نادان، شوت، عامی، مظلوم، دگم، کله خر و نفهم، اهل شعر و شاعری و تصوف و یاوه گویی و شل اندیشی و تخدیر فکری، خنگ، دروغگو، دو رو، مفلوک، بی تعهد، کتاب نخوان، فقیر، ژنده پوش، زشت روی و بی کلاس هم طبیعتاً زیاد حال نمیکنم.ولی خوب کم پیش میاد من از کسی بدم بیاد، سعی میکنم همه رو دوست داشته باشم و از هر شخصی در حد خودش انتظار داشته باشم، من دوستان نزدیک مسلمان، سلطنت طلب، کمونیست، یهودی، آخوند، موبد و غیره دارم و در عین اینکه اختلافات سیاسی و فلسفی زیادی با هم داریم، برای من ذات انسانی دارای ارزش و کرامت و اصالت است و افکار آدمی تا حدود زیادی ناشی از محیط زیست اوست این است که من در بعد شخصی نیز کسی را بخاطر افکارش از خود دور نمیکنم، تلرانس و تحمل زیادی دارم ولی وقتی به این نتیجه برسم که شخصی «آدم منفی» است دور او را به شدت خط میکشم و از او دوری میجویم، اینه که در بعد فردی من آدم خونگرم و خاکی هستم و البته شوخ و اهل حال و حول و تفریحات سالم و غیر سالم کم ضرر.

اگر قصد پرسش از من دارید یا دوست دارید با من بحث کنید، بسیار خوشحال خواهم شد اما من اینکار را فقط در تلگرام @Athees انجام میدهم، به مهر از من در هیچ محیط دیگری انتظار پاسخ نداشته باشید

ویکیپدیا از پروژه های بسیار جذاب و جالب اینترنتی است اما من از فعالیت در ویکیپدیای پارسی فعلاً منصرف شده ام چون مدیریت این محیط منصفانه نیست و متنهای من اغلب به دلیل اینکه باب میل حضرات مسلمان نبوده است پاک شده اند، این است که امیدی به ادامه فعالیت در این محیط مسخره ندارم. مدیریت ویکی پدیای پارسی از نگر من بی مسئولیت، سانسورچی، سودار و بی عدالت است و در مورد موضوعات مورد علاقه من (فلسفه، تاریخ اسلام) از تخصص کافی برخوردار نیست و جایی که آدمهای بیسوادتر بتوانند متنهای آدمهای باسوادتر را پاک کنند جای همچین دلچسبی نیست! البته به اندازه کافی از من در ویکیپدیای پارسی متن توسط خودم یا دیگران با ذکر منبع و بی ذکر منبع قرار گرفته است، این است که من فکر میکنم تاثیر خود را به اندازه کافی در این محیط گذاشته ام. افزون بر این من پروژه ها و کارهای زیاد دیگری دارم که باید انجام شوند و وقت چندانی برای فعالیت در محیط مافیایی ویکیپدیا را ندارم.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

فرم تماس

نام

ایمیل *

پیام *